Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Slovo starosty

Slovo starosty - březen 2013

Vážení spoluobčané,

měsíc únor přinesl řadu důležitých událostí, z nichž mi dovolte některé uvést. Na mimořádném zasedání Zastupitelstva jsme schválili rozpočet naší městské části. Ačkoli byl připraven již v prosinci 2012, kvůli tomu, že se zpozdilo schvalování státního rozpočtu, jsme museli schválení našeho rozpočtu posunout až na únor 2013. Hospodaříme s vyrovnaným rozpočtem ve výši 71 mil. Kč a podstatné jsou konkrétní akce, na které jsou v letošním roce zajištěné finanční prostředky. Seznam těch nejdůležitější chvám přinášíme v tomto čísle. Stavba kanalizace postoupila na hlavní křižovatku do dopravního uzlu Újezda a způsobila razantní dopravní omezení. Naše městská část neurčuje dopravní stanovení tras. Námi prosazované objízdné trasy (kyvadlově po hlavní silnici nebo objížďka přes Koloděje a Sibřinu) byly zamítnuty a my jsme se museli během pár dní vypořádat s výdejem cca 1900 povolenek k vjezdu újezdských obyvatel bydlících na Blatově. Jsme si vědomi dopravních komplikací, za které se rezidentům, živnostníkům i motoristům omlouváme, ale kanalizace se vystavět musí a stav a uspořádání místních komunikací jiné řešení neumožňuje. Jak to bude s další etapou výstavby kanalizace se dozvíte na veřejném projednání, které k tomuto účelu svoláváme. V souvislosti s posledním „šrumcem“ okolo kanalizace zaznamenávám velkou rezervu v komunikaci s vámi - újezdskými občany - aktuálně před vyhlášením objízdných tras. Věřte, že jsme učinili maximum možného, a přesto byla řada z vás zklamaných. Ukázalo se, jak pomalá a nepoužitelná je komunikace přes Zpravodaj či leták. Najednou jsme vám nemohli podat rychloua efektivní informaci o situaci, která nešlavčas naplánovat, nešlo okamžitě vysvětlit, co seděje a proč se to děje. Rozhodli jsme se proto zavést každý měsíc veřejná informační setkání k nejdůležitějším nacházejícím událostem v Újezdě. Pro účastníky, které budou zajímat témata a jejich aktuální stav, nabídneme automatické zasílání elektronických zpráv z Újezda. Tento informační kanál je rychlý a účinný, implementujeme jej na naše webové stránky a úřad se musí naučit jej využívat. Jak jste hodnotili zimní údržbu z posledního únorového víkendu? Já jsem tedy spokojený nebyl. Rada MČ již vloni nechala zpracovat velmi kvalitní smlouvu a technické podmínky úklidu. Dvoukolově jsme ve výběrovém řízení vybrali dodavatele a vybavili jsme jeho auta GPS systémem, kterým můžeme sledovat aktuální polohu na webových stránkách včetně historie. Pracovník úřadu, který má zimní údržbu na starosti, má možnost kontrolovat, zda dodavatel plní časové termíny a zda, případně kde, se v ulicích aktuálně uklízí. Musí také při sněhové nadílce vyběhnout do ulic, zjistit stav a okamžitě reagovat na případné pochybení dodavatelské firmy. Pokud nic z toho nedělá a je mu to jedno, sebelepší systémy jsou na nic. Na úřadě se proto v blízké době uvolní jedno pracovní místo a bude to příležitost pro ty, kteří ctí vztah k obecnímu majetku a budou v práci na úřadě vidět vlastní zodpovědnost a závazek vůči obyvatelům Újezda. Letošní únor ale přinesl i jednu velkou radost. Naší městské části se dostalo významného ocenění - ceny Ministerstva vnitra Bronzový stupeň za rok 2012 za kvalitu ve veřejné správě a za uplatňování místní Agendy 21 (MA21). MA21 je zcela samozřejmě přijímána jako pomůcka, která ve spolupráci s veřejností nastavuje procesy, které příznivě ovlivňují kvalitu života obyvatel v současnosti v i generaci budoucí. Diplom podepsaný ministrem Kubicem všem posměváčkům vzkazuje, že místní Agenda není výmysl starosty Újezda, ale státem uznávaná metoda řízení kvality ve veřejné zprávě. To, že Újezd tuto metodu ke svému prospěchu konečně přijal, zpracoval pro místní podmínky a používá ji, je práce celého úřadu a zejména aktivních občanů, kteří se do veřejného života zapojují. Za to jim patří velké díky!

Pavel Roušar, starosta

RousarPavel.JPG

Související témata: Média a komunikace Úřad městské části


Osoba odpovědná za aktuálnost informací: Roušar Pavel
Published

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz