Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

  • Životní situace
  • Oznámení o zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně

Životní situace

Oznámení o zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Oznámení o zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně s
04. Základní informace k životní situaci

Právní úprava: § 17 odst. 3 zák. č. 455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen živnostenský zákon). Podnikatel je povinen zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně předem písemně oznámit živnostenskému úřadu.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

1. U fyzických osob - podnikatel osobně, případně zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci s úředně ověřeným podpisem. 2. U právnických osob - osoba oprávněná jednat(jednatel, představenstvo apod.), případně zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci s úředně ověřeným podpisem.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínkou je existence provozovny a úmysl podnikatele zahájit nebo ukončit provoz živnosti v daném prostoru. Na žádost živnostenského úřadu je podnikatel povinen prokázat vlastnické nebo užívací právo k objektům nebo místnostem provozovny. Je-li provozovna umístěna v bytě a není-li podnikatel vlastníkem tohoto bytu, může v něm provozovat živnost pouze se souhlasem vlastníka, spoluvlastníka nebo správce bytu nebo nemovitosti, jejíž je byt součástí, pokud je tento správce k udělování takového souhlasu zmocněn.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Doručením písemného oznámení o zahájení nebo ukončení provozování živnosti s předmětné provozovně příslušnému živnostenskému úřadu - osobně v úřední dny nebo prostřednictvím podatelny, lze zaslat i poštou.

08. Na které instituci životní situaci řešit

Úřad městské části Praha 21

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Nájemní smlouva.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
https://rzp.gov.cz/portal/cs/podani
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Žádné

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Zápis provozoven do živnostenského rejstříku musí být proveden do 5 pracovních dnů ode dne, kdy bylo oznámení učiněno u příslušného živnostenského úřadu. O zápisu provozoven je podnikatel vyrozuměn.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít

Ano, ale pro získání informací, příp. formuláře. Oznámení musí být učiněno písemně a musí být doručeno živnostenskému úřadu v tištěné podobě s podpisem oznamovatele. Doručení lze provést osobně přímo na živnostenském odboru, případně prostřednictvím podatelny nebo poštou.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 570/91 Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

V případě zápisu provozoven se nejedná o správní úkon ve smyslu zák.č. 500/2004 Sb., správní řád, v úplném znění, Zápis do živnostenského rejstříku musí být proveden nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne oznámení.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Ve smyslu ustanovení § 62 odst. 1,písm. e) bod 2., živnostenského zákona - neoznámí-li podnikatel zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně - dopustí se správního deliktu, sankce může být až do výše 100 000,- Kč.

21. Nejčastější dotazy
22. Další informace

Úřad městské části Praha 21 Živnostenský odbor

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb.

24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Živnostenský odbor
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1. červenec 2025
28. Popis byl naposledy aktualizován
1. červenec 2025
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz