Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Životní situace

Žádost o zrušení živnostenského listu nebo koncesní listiny

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Žádost o zrušení živnostenského listu nebo koncesní listiny
04. Základní informace k životní situaci

Právní úprava: § 58 odst. 1,písm. c) zák.č.455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění p.p. (dále jen živnostenský zákon), Živnostenské oprávnění (živnostenský list nebo koncesní listina) se zruší na písemnou žádost podnikatele.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

1. U fyzických osob - podnikatel osobně, případně zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci s úředně ověřeným podpisem. 2. U právnických osob - osoba oprávněná jednat(jednatel,představenstvo apod.), příp. zvolený zmocněnec na základě písemné plné moci s úředně ověřeným podpisem.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pokud podnikatel již nemá v úmyslu pokračovat v provozování živnosti, má možnost na základě písemné žádosti požádat o zrušení živnostenského oprávnění.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Doručením písemné žádosti o zrušení živnostenského oprávnění živnostenskému úřadu - osobně v úřední dny nebo prostřednictvím podatelny, lze zaslat i poštou, podat na kontaktním místě CZECHPOINT, nebo portál https://rzp.gov.cz/portal/cs/podani

08. Na které instituci životní situaci řešit

Jakýkoli živnostenský odbor v ČR

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

a) žádost o zrušení živnostenského listu nebo koncesní listiny

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
https://rzp.gov.cz/portal/cs/podani
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Žádné

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Rozhodnutí o zrušení živnostenského oprávnění se vydává ve smyslu správního řádu /č.z. 500/2004 Sb.)ve lhůtě do 30 dnů od doručení žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Jaké doklady musí být doloženy k žádosti o zrušení živnostenského oprávnění - žádné

16. Elektronická služba, kterou lze využít

K získání informací a stažení formuláře.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 570/91 Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Rozhodnutí o zrušení živnostenského oprávnění je vydáváno v režimu správního řádu, opravným prostředkem je odvolání, které lze podat ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí k živnostenskému a občanskosprávnímu odboru Magistrátu hl. m. Prahy. O použití opravného prostředku je účastník řízení poučen.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace

Úřad městské části Praha 21 Živnostenský odbor

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb.

24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Živnostenský odbor
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1. červenec 2025
28. Popis byl naposledy aktualizován
1. červenec 2025
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz