Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Životní situace

Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku
04. Základní informace k životní situaci

Právní úprava: § 60 odst. 5 zák.č.455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění p.p. (dále jen živnostenský zákon). Na žádost lze z veřejné části živnostenského rejstříku vydat úřední opis, výpis nebo potvrzení o určitém zápisu, popřípadě potvrzení o tom, že v rejstříku určitý zápis není.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý, kdo má zájem o pořízení výpisu z veřejné části živnostenského rejstříku.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pro řešení této situace je podmínkou pouze písemná žádost o pořízení výpisu z veřejné části živnostenského rejstříku.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Doručením písemné žádosti o výpis z veřejné části živnostenského rejstříku příslušnému živnostenskému úřadu - osobně v úřední dny nebo prostřednictvím podatelny, lze zaslat i poštou.

08. Na které instituci životní situaci řešit

Úřad městské části Praha 21

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Průkaz totožnosti žadatele. Informace o podnikateli, o kterém má být pořízen výpis z veřejné části živnostenského rejstříku, tedy jméno a příjmení a další identifikační údaj, např. místo podnikání, předmět podnikání, adresa, identifikační číslo,případně jiné.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
https://rzp.gov.cz/portal/cs/podani
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Ve smyslu položky 24 zák.č.634/2004 Sb., o správních poplatcích, v úplném znění, za výpis ze živnostenského rejstříku poplatek ve výši 20,- Kč za každou i započtou stránku

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku pořizuje živnostenský odbor do 5 dnů. Výpis se vydává po zaplacení správního poplatku.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít

Ano. Žádost musí být učiněna písemně a musí být doručena živnostenskému úřadu v tištěné podobě s podpisem žadatele. Doručení lze provést osobně přímo na živnostenském odboru, případně prostřednictvím podatelny nebo poštou, nebo elektronicky přes portál https://rzp.gov.cz/portal/cs/podani.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 570/91 Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pözdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Žádné. V případně špatně zapsaných údajů lze uplatnit námitku nesprávného zápisu a požadovat opravu chybně uvedených údajů. Lhůta pro uplatnění námitky není stanovena, lze tak učinit kdykoli.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Žádné

21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Živnostenský odbor
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1. červenec 2025
28. Popis byl naposledy aktualizován
1. červenec 2025
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz