Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Příspěvky občanů do ÚZ

Nejde vždy vše podle představ

Pane starosto, nejde vždy vše podle představ

V prvním čísle zpravodaje se rozproudila diskuse o tom, co se dřív dělalo špatně nebo ještě hůře, proč to a to nešlo a podobně. Pan starosta v reakci na tyto věci vyjádřil přání, že to nevyvolá lavinu dalších a dalších příspěvků na stejné téma. Ano, asi to není moc konstruktivní dívat se do minulosti, ale toto způsobil tak trochu pan starosta sám.

Po nástupu do funkce by bylo slušné říci na adresu předchůdců: „Děkujeme, dělali jste to snaživě, hodně věcí se vám povedlo, ale my máme na něco jiný názor a pokusíme se být ještě lepší“. Místo toho došlo ale jen na kritiku, co bylo vše uděláno špatně. A to bez znalostí příčin. Chápu, že kdo žije v Újezdě nějakých 7 let, tak si nemůže pamatovat, že třeba soukromý investor dlouhá léta blokoval jakékoliv práce na jámě „Karel“ a že těch důvodů proč je to a to tak a ne jinak, je hodně, a to objektivních. Ale vše se dá dohledat a vysvětlit, tedy kdyby byla vůle.

Divím se, že se do debaty nevložil ani pan Slezák, který byl dokonce i v některých místních radách. Ten o tom přeci musí vědět své. I zde je ticho po pěšině. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. ČSSD je prostě členem současné koalice, tak se musí srovnat krok.

Ale pojďme tedy k současnosti a nechme minulost. Jako jedno z prvních oznámení nové rady jsme se dozvěděli, že všichni občané byli na ustavující zasedání zastupitelstva pozváni dopisem do schránky. Tak mohu ubezpečit, že já například nic nedostal. Ale nikomu to nezazlívám, protože vím, že se vždy nějaké překážky najdou. A proto hned nekřičím, že to děláte špatně a podobné nesmysly.

A teď konkrétně. Máme za sebou první sněhovou kalamitu. Ulice Valdovská je označena za páteřní a stará se o ní najatá firma Framaka s.r.o. - viz zpravodaj č. 1. Je zde i uvedeno, že je to relativně finančně náročné. Takže ve Valdovské se normálně bez problému vyhnou dvě auta a nemusí zajíždět na chodníky. Za stavu sněhového „obležení“ tam byly pouze dvě vyjeté koleje uprostřed ulice, které díky „údržbě“ byly aspoň trochu hlubší, než v okolních „bezúdržbových“ ulicích. O vyhýbání aut nemohla být ani řeč a proti vedlejším ulicím, o které se nikdo nestaral, jste měli bonus v tom, že se odíral spodek auta o ledový ostrůvek uprostřed.

Možná v duchu koaliční smlouvy, bod 4, a) Otevřený úřad: „Zveřejňování uzavřených smluv včetně těch minulých, podle modelu používaného v SR Smlouvy budou zveřejněny na webových stránkách MČ Praha 21 s výjimkou smluv, které mají doložku o mlčenlivosti.“. Zajímalo by nás tedy kolik se firmě Framaka s.r.o. platí, jaké byly konkurenční nabídky a kdo je podepsán pod rozhodnutím. V seznamu smluv jsou už i smlouvy z prosince, kdy byla sněhová kalamita, ale tuto smlouvu o údržbě komunikací jsem tam k dnešnímu dni (11.02.2011) nenašel. Přitom uzávěrka prvního zpravodaje byla 14. prosince a v té době již musela smlouva existovat, jak právě v prvním čísle pan starosta píše. Můj názor je, že úklid Valdovské nestál ani za nulové faktury.

Možná by bylo lepší, než se tedy vrtat v minulosti, jak se vyjádřil pan starosta, v tomto duchu na stránkách Místního úřadu okamžitě uveřejňovat nejnovější smlouvy a ty staré doplňovat až postupně.

Tomáš Flaška

Published

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz