Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Nápověda

Fáze vývoje zavádění digitálních služeb

Budování digitální služeb je složitý úkol s mnoha riziky. Rozdělením vývoje do fází můžeme minimalizovat rizika a rozlišovat, co funguje a co ještě ne, nebo co je ještě ve fázi zkoumání. Během vývoje implementace konkrétní digitální služby zjišťujeme více o potřebách uživatelů, jejich požadavků a podmínek provozu, služby budou uváděny do provozu postupně, se zvyšující se úrovní podrobností a funkčností. Tento přístup umožňuje, abychom začali rychle s provozováním či publikováním malého základu, který následně zdokonalíme a uživatelům poskytneme hodnotné informace a služby v co možná nejrychlejším čase. Současně také pracujeme na identifikaci všech služeb, které úřad poskytuje a na přípravě jejich elektronizace.

Fáze vývoje

  • Zjišťovací fáze

    Krátká fáze, ve které začneme zkoumat potřeby uživatelů konkrétní služby, zjišťujeme, co je třeba měřit a prozkoumat  z pohledu technologického či legislativního, zjišťujeme související omezení. 
    Další informace o fázi zjišťování

  • Alfa

    Krátká fáze, ve které se snažíme navrhnout prototyp řešení pro potřeby uživatelů. Testujeme s malou skupinou uživatelů a zainteresovaných stran, a získáváme zpětnou vazbu o provedení a funkčnosti služby.
    Další informace o fázi alfa

  • Beta

    Ty vývoji proti požadavkům živém prostředí, pochopení, jak vybudovat a měřítko při uspokojování potřeb uživatelů. Tato verze je již více méně funkční a je uvolněna k testování na veřejnosti.
    Další informace o fázi beta

  • Life

    Služba je uvedena do ostrého provozu. Tím ale naše práce nekončí, budeme soustavně a postupně zlepšovat zprovozněné služby, reagovat na nové potřeby a požadavky, a plnit cíle a představy stanovených v průběhu jeho vývoje.
    Přečtěte si o fázi life

  • Ukončení a archivace

    Dokonce i ty nejlepší služby mohou nakonec dosáhnout odchodu do důchodu. Informace zastarávají a je nutné je archivovat. Archivace by měla být prováděna se stejnou péčí jako při poskytování a implementaci této služby, aby byla historie a s ní spojené informace a služby zachovány.
    Další informace o fázi ukončení a archivace

Published

Tagy: vývoj stránek

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz